TikTok: una oportunitat per fer marca?

És probable que ja hagis sentit a parlar alguna vegada de TikTok, l’aplicació per a dispositius mòbils que més s’ha popularitzat en els darrers mesos. Es tracta d’una eina que permet crear i compartir amb la resta vídeos d’una durada curta, inferior als 60 segons. Què és el que la diferencia, no obstant, d’altres xarxes socials consolidades? En aquest article t’explicarem breument en què consisteix, així com les possibilitats que ofereix, en l’àmbit empresarial, per impulsar la nostra marca.

Però a veure, què és TikTok?

En primer lloc, cal destacar que TikTok es fonamenta en l’entreteniment. Això vol dir que aquests continguts breus que hi pengen els usuaris estan pensats, sobretot, per desprendre originalitat i sentit de l’humor. L’objectiu és, al capdavall, provocar una rialla al nostre públic. Els tipus de publicacions que hi funcionen millor són els challenges o desafiaments, els doblatges còmics i les reaccions a d’altres continguts.

L’eina, per tant, es basa en allò que els experts en comunicació denominen el User Generated Content (UGC), això és, en la implicació directa dels usuaris, que són els qui faciliten els continguts. Aquest és un factor a considerar, si volem potenciar una marca en aquesta xarxa social, perquè el paper dels nostres seguidors no serà passiu, sinó que ha de ser actiu.

Els tiktokers i el factor generacional

Un altre dels condicionants clau de TikTok és l’edat mitjana dels seus usuaris. La gran majoria, fins a un 41%, són joves d’entre 16 i 24 anys. D’aquesta manera, doncs, el més probable és que ens interessi potenciar-hi la nostra marca tan sols si aquesta s’adreça a un públic d’aquestes edats.

No és pas d’estranyar que algunes de les campanyes publicitàries que han funcionat millor, fins al moment, a TikTok, siguin obra de companyies com McDonald’s, que comercialitzen productes molt consumits entre el jovent.

Si t’interessa el target juvenil, cal establir una estratègia comunicativa per “petar-ho” a TikTok

Havent conegut ja una mica en què consisteix TikTok, el següent pas és determinar si com a empresa ens pot beneficiar formar-ne part, per tal de potenciar la nostra marca. Si la resposta és afirmativa, el següent pas és establir una estratègia comunicativa eficaç.

En aquesta línia, no podem oblidar que la dinàmica de TikTok és del User Generated Content. Per tant, hem d’aconseguir que la comunitat que segueix la nostra empresa s’animi a generar continguts que es relacionin amb la nostra marca. Per aquest motiu, és molt útil, per exemple, promoure challenges vinculats amb els nostres productes o serveis entre els usuaris. També pots optar, entre d’altres, per mostrar les instal·lacions de l’empresa, o bé presentar els seus treballadors, d’una manera amena i divertida. La simpatia és un dels valors més apreciats en una xarxa com TikTok.

Tiktok for Good: una ocasió per mostrar el nostre compromís social

No tot és, però, diversió pura i dura. TikTok ja planteja altres seccions, com per exemple TikTok for Good, creada per donar-hi a conèixer experiències inspiradores. Es tracta, sens dubte, del millor espai per bolcar-hi els valors socials de la nostra marca. Cal tenir present que el públic jove es mostra, cada vegada, més conscienciat, en qüestions com l’ambiental, i que mostrar el nostre compromís social pot ser molt positiu, en aquest entorn.

@nobodisugly

¿Qué hacéis vosotros para cuidar la 🌍? 🚲💦👗🌳🚘📝💡🍴##todosporelclima

♬ Fire On Fire - Sam Smith

Hi ha la possibilitat d’invertir-hi en publicitat

Per últim, volem destacar el fet que TikTok ja ofereix, com altres xarxes socials com Facebook  o Instagram, la possibilitat que les companyies hi inverteixin directament en publicitat. Així les coses, podrem posicionar-nos estratègicament i arribar a més usuaris que coincideixin amb el nostre públic objectiu. 

Infographic: The Top 10 Android Apps in the U.S. | Statista You will find more infographics at Statista

Una eina a explorar

Ja són moltes les marques que s’han llençat al fascinant univers social de TikTok, que avui dia compta amb milions d’usuaris arreu del món. Com hem pogut comprovar en aquest article, en funció del target de la nostra empresa, ser-hi ens pot obrir un nou marc de possibilitats. Això sí, cal entrar-hi amb les idees clares, per tal d’optimitzar al màxim els recursos que planteja aquesta eina.

Per això mateix,  des de l’agència de publicitat i màrqueting Explay t’assessorarem, amb molt de gust, sobre aquesta i altres qüestions relacionades amb les tendències en publicitat i comunicació. Recorda que t’oferim una experiència de serveis integrals, en la qual la nostra prioritat són els teus objectius i la teva comoditat.

Comparte:

Compartició en whatsapp
Compartició en facebook
Compartició en twitter
Compartició en linkedin
Compartició en email